Naspram Komova, slobodarskog vrha koji povezuje Lovćen, Andrijevicu i Cetinje, u Limskoj dolini, na zelenoj zaravni kod Berana nalazi se manistar Djurdjevi Stupovi, sjedište Budimljansko-nikšičjke episkopije i simbol otpora turskoj vlasti.
Mada su ga Turci više puta palili nisu uspeli da ugase plamen koji i danas to sveto mesto ima - ostao je simbol pravoslavlja i velike ljubavi prema slobodi i svom rodu.
Manastir Djurdjevi stupovi sa crkvom Svetoga Georgija na samom pocetku 13 vijeka podigao župan Stefan Prvoslav, sin velikog župana Tihomira, Nemanjinog brata. U ovom manastiru bilol je sjediste Episkopije Budimljanske, jedne od prvih episkopija koje je osnovao sveti Sava 1219 god. odmah po osamostaljenju Srpske pravoslavne crkve. Kasnije Budimljanska episkopija je podignuta na stepen mitropolije. Kralj Milutin je 1318. godine prisustvovao državnom saboru u Djurdjevim Stupovima.
Prvi značajni pomeni Budimljanske mitropolije nalaze se u izvještaju o drugom ohridskom sabornom sudeniju 1532.godine. manstiru. Zna se da su Djurdjevi Stupovi bili, ne samo duhovni, već i prosvetiteljski centar i da pismenost nije bila privilegija samo kaludjera, već i drugih istaknutih ljudi, u prvom redu seoskih i nahijskih kneževa koji su bili pismeni.
Burna vremena i ratovi učinili su da budimljanska mitropolija bude uništena, Narod je doživljavao teška vremena i seobe, što je imalo za posledicu zamiranje svakog kulturnog i duhovnog rada u manastiru.
Zbog svega toga Freske Manastira Djurdjevi Stupovi su u velikom broju unistene. Ostali su samo djelovi Fresaka na kojima se i dan danas prepoznaje rad Decanskih majstora porijeklom iz kotorske skole slikanja gde je naslikan sav ciklus monologa ilustrovanog crkvenog kalendara po decanskom uzoru.
Predpostavlja se da je freskopis uradjen jos za zivota Stefana Urosa IV Cara Dusana. Freskopis u drugoj priprati mogao bi biti djelo Strahinje Budimljanina.
Doslakom Mojsija Zečevića za igurmana u Djurdjeve Stupove prvih 18. vijeka, ovaj Vasvojevički duhovni hram biva obnovljen u svakom pogledu i narod počinje da se oko njega okuplja. On postaje duhovni, kulturni i politički stožer, Vasojevića i sjeverne Crne Gore. Mojsvije je bio vješt u organizovanju naroda u odbrani od neprijatelja. Gdje nije mogao mirnim putem i pregovorima uspejti , organizovao je odbranu. Posebnu ulogu je imao u misiji protiv islamizacije Turaka zajedno sa Pećkom patrijaršijom i Cetinjskim manastirom.